Există în România un drum aparte, foarte îndrăgit de turiştii români şi străini ce au ajuns să-l străbată, şi anume Drumul Naţional 7C numit şi Drumul Transfăgărăşan. Aşa cum v-am obişnuit vă prezentăm câteva detalii ce ar trebui ştiute de toţi românii !
Construcţia Transfăgărăşanului a început în anul 1970 şi a fost încheiată în anul 1974 la construcţia să participând un număr impresionant de muncitori şi militari. Efortul material şi financiar a fost desigur considerabil.
Pentru a înţelege volumul lucrărilor de realizare a acestui drum vom menţiona doar că au fost necesare peste 6 milioane de kilograme de dinamită pentru dislocarea câtorva milioane de tone de rocă !
Astăzi, Transfăgărăşanul (DN7C) uneşte Muntenia cu Transilvania străbătând cel mai înalt lanţ muntos din România, munţii Făgăraş. Acest drum spectaculos, cunoscut şi sub denumirea Drumul din nori, urcă până la altitudinea de 2042 de metri, trecând peste 830 de podeţe şi 27 de viaducte !
Pentru a vă convinge definitiv, trebuie să ştiţi că străbaterea acestui drum implică trecerea prin Tunelul Bâlea – cel mai lung tunel din România, pe lângă Cascada Bâlea – cea mai mare cascada în trepte din România, de acest drum legându-se nenumărate obiective turistice de vizitat precum: rezervaţia naturală Golul Alpin, Lacul Bâlea la care se poate ajunge cu telecabina, hidrocentrala de la Vidraru amplasată subteran în masivul Cetăţuia, Barajul Vidraru, Cascada Capra, Cetatea Poenari la care se ajunge urcând o scară de 1500 trepte, şi multe altele …
După ce Top Gear a declarat Transfăgărăşanul drept cel mai bun drum din lume iata acum şi Carsroute confirma întâietatea acestuia oferindu-i locul 1 şi titlul de cel mai frumos drum din lume în topul celor mai frumoase 15 drumuri existente în lumea întreagă !