Marketing Direct – Iniţiere, utilitate, avantaje

Vi s-a întâmplat adesea, atât ca persoană juridică, cât şi ca persoană fizică, să completaţi documente sau formulare online în care aţi bifat o căsuţă cum că sunteţi de acord să primiţi mesaje promoţionale. Este şi normal să fie aşa. Atunci când aveţi o afacere vă doriţi expres să fiţi contactaţi de orice furnizor sau partener care aduce ceva nou şi avantajos în colaborare, iar atunci când sunteţi în căutarea unor produse ieftine şi bune vă doriţi, la fel, să fiţi contactaţi oricând se ivesc oferte noi sau promoţii. Aşa iau naştere bazele de date, interacţiunile şi odată cu ele şi Marketingul Direct.

Iniţiere în Marketingul Direct

Mecanismul Marketingului Direct constă în contactarea directă prin diverse metode a firmelor şi persoanelor dintr-o bază de date, pentru a oferi servicii sau produse. Dintre metodele cele mai uzuale putem enumera: Email Marketing, SMS Marketing, Fax Marketing, Telemarketing, Social Media Marketing etc.

Utilitatea Marketingului Direct

Principala utilitate a Marketingului Direct este, fără dar şi poate, creşterea vânzărilor şi implicit creşterea cifrei de afaceri. Atunci când vă doriţi un profit mai mare, obligatoriu trebuie să vă gândiţi la soluţii noi de promovare. Aici intervine Marketingul Direct, ca punte de legătură între furnizori şi clienţi, ajutându-vă să găsiţi noi clienţi prin generarea de comunicări personalizate.

Marketing-Direct

Specifică acestui tip de marketing este filtrarea în prealabil a clienţilor după interesele furnizorului şi compatibilitatea potenţialilor clienţi. Utilizând de exemplu o bază de date regională, precum lista firme Bucureşti, vă veţi putea promova serviciile şi produsele direct către fiecare firmă din Bucureşti care corespunde ca interese ofertei dumneavoastră. Aşadar filtrarea poate fi de bază, cum este cea regională, sau combinată, prin adăugarea de filtre suplimentare (sex, vârstă, adresă, localitate, judeţ, stare civilă, posesor auto, situaţie locativă, asigurat sau nu, nivel de studii, ocupaţie, nivel de venituri etc).

Avantajele Marketingului Direct

În comparaţie cu publicitatea pasivă, adesea neobservată şi mai puţin eficientă, marketingul direct are multiple avantaje. Abordarea directă utilizată în acest caz, pe lângă faptul că nu ratează niciun potenţial client, oferă posibilitatea descrierii complete a produsului sau serviciului, oferă posibilitatea dialogului direct furnizor-client, are avantajul clarificării oricăror detalii funcţionale prin întrebări şi răspunsuri punctuale, elimină rapid orice suspiciuni, reduce rata de abandon prin lămuriri liniştitoare şi imediate etc. Orice întrebare îşi va găsi răspunsul rapid şi direct, iar totul va avea un singur scop: lămurirea clientului şi convingerea pentru achiziţionarea produsului respectiv.

Avantajele Marketingului Direct sunt binecunoscute marilor companii, dovadă că acestea îl utilizează regulat pentru creşterea vânzărilor, creşterea substanţială a cifrei de afaceri şi în final pentru creşterea profitului. Campaniile de marketing direct fac parte din planul de afaceri al acestora, aflându-se în vizorul departamentelor de marketing, de vânzări, financiar şi juridic.

Pe lângă arta marketingului direct, al doilea lucru necesar este baza de date. Cum ambele vă pot lipsi, este bine să ştiţi că există platforme cu servicii specializate, care deţin şi asemenea baze de date cu informatii firme complete, accesibile oricui doreşte un asemenea tip de promovare directă şi oricărui tip de business: societăţi cu răspundere limitată, cooperative, corporaţii sau antreprenoriate individuale.



Marketing Direct – Iniţiere, utilitate, avantaje publicat: 2016-02-29T12:30:45+03:00, actualizat: 2020-02-16T18:10:34+03:00 by România Blog