Alegerea unui software de contabilitate

Alegerea solutiei informatice pentru gestiunea contabila

Articolul se bazeaza pe experienta companiei noastre – Bitomic Software – in livrarea de solutii contabile in partida simpla. Noi furnizam astfel de aplicatii incepand cu anul 2005, avand un portofoliu diversificat de programe informatice pentru gestiunea contabile in partida simpla: pCont, pCont-PFA sau pCont-Start. Mai multe informatii le puteti gasi aici www.pcont.ro

Puteti utiliza lista prezentata mai jos si ca o lista de verificare la achizitionarea unei aplicatii informatice care lucreaza in domeniul gestiunii economice, fianciare sau contabile.

Cele patru criterii de verificat

Iata care sunt cele patru criterii pe care le consideram esentiale pentru alegerea unei astfel de aplicatii:

1. Utilizatorii asteapta sa aiba la dispozitie o varianta gratuita de evaluare.
Este o asteptare absolut justificata, trebuie sa aiba posibilitatea gratuita de a testa complet aplicatia si de a vedea daca programul corespunde nevoilor dumneavoastra. Mai mult, in perioada de evaluare este normal sa primiti servicii de suport tehnic, pentru intelegearea in profunzime a modului de utilizare.

2. Aplicatie trebuie sa fie dedicata scopului pentru care e utilizata.
Pentru exemplificare: piata programelor informatice de contabilitate a fost dominata de programele de contabilitate in partida dubla. De foarte multe ori, o astfel de aplicatie este adaptata din mers sistemului contabil in partida simpla. Rezultatul este o aplicatie “hibrid”, confuza si greu de utilizat, in care utilizatorul descopera elemente neaplicabile partidei simple, precum credit, debit, balante contabile, etc.

3. Trebuie sa aflati cat costa cu adevarat programul informatic.
Orice astfel de program are nevoie de actualizari periodice, in conformitate cu modificarile legislative. Exista tot felul de scheme de plata pentru aceste actualizari, cea mai utilizata fiind pe baza de abonament anual.

Pentru a afla cat costa cu adevarat o asfel de aplicatie se poate utiliza notiunea TCO (Total cost of ownership), care ne arata care e costul total pe intreaga perioada de utilizare a unei achizitii.

Iata un astfel de calcul pentru solutia noastra pCont – aplicatie de gestiune contabila in partida simpla:

Perioada medie de utilizare: 5 ani
Pretul de achizitie licenta: 595 lei (TVA inclus)
Pretul pachetului suport tehnic pentru anii 2,3,4 si 5 de utilizare: 148,8X4=595 lei
TCO pe 5 ani=595+595=1190 lei (TVA inclus)

Costul mediu anual de detinere este de 238 lei (cu TVA inclus), cost care acopera licenta, dreptul de acces la actualizarile aplicatiei si acces la suportul tehnic.

In acest fel trebuie sa evaluati orice achizitie, incercand sa nu neglijati niciun cost suplimentar pe perioada de utilizare.

4. Verificati ca puteti stabili o relatie pe termen lung cu furnizorul aplicatiei
In decursul mai multor ani de utilizare o sa apare necesitati diverse: actualizarea aplicatiei, acordarea de suport tehnic sau asistenta privind mutarea aplicatiei pe un calculator nou. Trebuie sa verificati ca acel furnizor activeaza de suficient timp pe piata, ca ofera un suport tehnic de calitate si ca actualizeaza frecvent aplicatia.

Autor: Cristian Militaru
Director Tehnic Bitomic Software
www.bitomic.net



Alegerea unui software de contabilitate publicat: 2012-03-14T14:27:15+03:00, actualizat: 2020-02-16T18:10:38+03:00 by România Blog