Tipuri de suplimente nutritive pentru culturism

Suplimentele nutritive, în general, sunt produse ce completează „din mers” lipsurile alimentare ale organismului. În sporturi diverse, dar mai ales în culturism, suplimentele nutritive îmbunătăţesc vizibil rezultatele obţinute, printr-un aport semnificativ de resurse necesare, precum vitamine, proteine, minerale şi extracte din plante. Cum se pot categorisi acestea şi la ce folosesc mai exact vom vedea în continuare.

Vitamine şi minerale

Încă din start, performanţele culturistului pot fi menţinute şi îmbunătăţite cu ajutorul combinaţiilor specifice de vitamine şi minerale. În timpul antrenamentelor acestea vor spori puterea şi energia, rezistenţa şi potenţialul de construcţie al muşchilor. Nu uitaţi, eforturile mari produc o lipsă a micronutrienţilor de bază ce trebuie astfel compensată cu multivitamine pentru sportivi.

Gainere

Când spunem culturism ne gândim în primul rând la masa musculară, iar pentru aceasta există gainerele. Aceste suplimente conţin elemente ajutătoare pentru obţinerea masei şi anume proteine, carbohidraţi şi grăsimi, toate combinate într-un raport bine stabilit. Acestea vă vor permite obţinerea unui număr maxim de calorii, care în curând se vor transforma în masă musculară de înaltă calitate.

Stimulatoare

Această categorie de suplimente are în obiectiv în special stimularea creşterii pe cale naturală a producţiei hormonului masculin până la nivelul care facilitează rezultatele optime. Este ştiut faptul că sinteza proteinelor necesare pentru construirea şi menţinerea masei musculare, cât şi formarea osoasă, necesită hormonul masculin.

Concentrate proteice

Suplimentele de proteine concentrate sunt suplimente de calitate pentru construirea masei musculare. Se ştie doar că proteina este cel mai important supliment nutritiv pentru masa musculară, aşadar este indispensabilă atât creşterii musculare cât şi menţinerii acesteia în timpul dietelor. Bine de ştiut, pentru cei ce preferă doar alimentaţia vegană, există şi proteine vegane bazate doar pe mazăre, cânepă, soia şi orez.

Pre-workout Creatine

Înainte de începerea unui antrenament avansat, se pot consuma suplimente culturism pregătitoare, ce vor creşte performanţa fizică şi mentală a organismului. Dintre efectele pre-workout enumerăm: întârzierea apariţiei oboselii, motivarea, sporirea concentrării şi vigilenţei, creşterea capacităţii de lucru a muşchilor, recuperarea mai rapidă între seturile de exerciţii. Creatina este alcătuită din trei aminoacizi ce ajută la creşterea masei şi forţei musculare. Aceasta are un efect spectaculos, volumizator de celule prin hidratare, care pe lângă mărirea celulelor musculare şi a forţei acestora, favorizează şi sinteza proteică.

Aminoacizi

Aici, şi nu doar la acest capitol, cel mai bine cereţi sfatul antrenorilor. Explicaţiile ţin de biologie şi chimie. Puteţi reţine însă că atunci când este necesară reaprovizionarea rapidă a aminoacizilor aceasta este soluţia. Aceste suplimente se iau înainte şi după exerciţiile fizice, la trezire şi la culcare, pentru diminuarea catabolismului de stres şi postabsorbţie.

Slăbit şi arderea grăsimilor

Câteodată este necesară arderea grăsimilor iar acest lucru se poate face cu suplimente specializate. Rezultatele obţinute sunt pierderea grăsimilor, obţinerea muşchilor, reducerea oboselii şi inhibarea apetitului.

Alimente

În culturism sunt permise alimente aparte pe care le veţi găsi în magazinele specializate. Dintre acestea enumerăm untul de arahide, proteinele pancake, migdalele, nucile caju etc.

Protecţia organelor şi a încheieturilor

Nu în ultimul rând, în acest sport complex numit culturism, trebuie să avem grijă de întreg organismul nostru puternic încercat de antrenamente. Dintre protecţii enumerăm: suplimentele pentru protecţia pielii şi organelor majore (inimă, ficat, rinichi, prostată), suplimente dedicate regenerării articulaţiilor şi dezvoltării cartilajelor etc.

Tipuri de suplimente nutritive pentru culturism publicat: 2017-08-05T16:38:50+00:00, actualizat: 2017-08-05T19:09:23+00:00 by România Blog