În ultima vreme, la un anumit magazin din cartier nu îţi poţi face cumpărăturile fără să ai surprize neplăcute!
Prima a păţit-o măicuţa mea, femeie în vârstă, de o moralitate unică şi exemplară. A cumpărat un aparat de ras şi o mulţime de alte lucruri. A achitat aşa ca de obicei, iar la ieşirea din magazin detectorul a bipait!!! Imediat a venit o persoană de la pază, a chemat-o înapoi, i-a verificat bagajul în văzul lumii ce se uita atrasă de incident. A întrebat ce se întâmplă, zicând aproape tremurândă că ea le-a achitat pe toate! Acasă ne-a povestit întâmplarea, zicând că a fost tratată ca un hoţ şi că îi e teamă să mai intre în acel magazin. Am încercat să o liniştim însă numai ea trăise pe viu ruşinea şi nu îşi putea reveni uşor. A jurat că nu mai intră acolo …
După câteva zile s-a întâmplat iar!!! de data aceasta eu am fost păţitul. Client fidel al acestui magazin încă de la deschidere, am făcut cumpărături şi am achitat produsele aşa ca de obicei. Împachetez totul în sacoşe iar la ieşire bipăie ceva!!! Ieşisem din magazin câţiva paşi când aud „Alo! Alo!! Domnu’! Domnu’!! Veniţi înapoi, veniţi înapoi!” de se uita tot magazinul ca la un hoţ! Trăiam şi eu acum exact ce păţise mama mea. În văzul tuturora, un personaj masiv în uniformă gesticula atrăgând privirile şi făcea loc de parcă aş fi avut o bombă în geantă. A dat din mâini făcând parcă loc în mulţime şi mi-a indicat un loc unde să pun repede geanta pentru control. Am încercat să rămân calm şi l-am întrebat respectuos „Tot nu aţi rezolvat aceste probleme cu sistemul de detectare?”. Mi-a răspuns revoltat şi ameninţător „Ce probleme, nu sunt probleme!”. Eu i-am zis tot calm „Cum să nu fie, este a doua oară când se întâmplă că achităm corect, aşa cum o facem de 10 ani de zile, şi nu este normal să fim întorşi în magazin în văzul lumii, cu ruşine, ca nişte hoţi, fără să fie vina noastră!!!” Ei atâta i-a trebui angajatului de la pază: „Este totul foarte normal”, a zis, „Îţi faci griji CÂND FURI!”. Când am auzit că în văzul lumii el strigă „CÂND FURI!”, ei asta a pus capac! L-am atenţionat de câteva ori să-şi controleze limbajul acuzator, iar el în loc să-şi ceară scuze a continuat să cotrobăie în sacoşa mea, fără să se spele pe mâini înainte, căutând ceva ce doar el ştia. Am zis că nu este adevărat ce mi se întâmplă! După cotrobăială, a scos un produs, l-a luat mai încolo şi i-a făcut ceva, apoi l-a băgat înapoi în sacoşa mea. A luat sacoşa, a bălăngănit-o de două ori în văzul lumii în dispozitivul de la ieşirea din magazin şi a plecat întorcându-mi spatele, FĂRĂ SCUZE, fără explicaţii, bombănind unui coleg că problema eram eu că-i cerusem auzi … să-şi controleze limbajul. Ei o asemenea păţanie m-a marcat oameni buni şi nu am putut-o uita zile bune!
Acuma ce să-i faci, asta e! Or fi auzit şi ei de respect şi de prezumţia de nevinovăţie? Şi în condiţiile în care ştii că ai frecvent alarme false prin care superi cumpărătorii arhicunoscuţi şi fideli, care ACHITĂ CORECT de peste 10 ani în magazinul tău, să te porţi astfel cu ei? Adică din 100 de erori ale aparatului, când ştii că nu ai de-a face cu 100 de hoţi ci cu oameni cinstiţi tu te porţi cu ei ca şi cum ai avea sigur 100 de hoţi şi nu le ceri scuze? Eu aş zice că în acest caz mai bine verificau respectuos şi cu scuze cei 100 de oameni cinstiţi şi numai dacă excepţional depistau vreun furt puteau să adopte acel comportament …
Nu trec câteva zile şi se întâmplă iar, acum cu un alt membru al familiei! Aceeaşi problemă falsă, bipăit, rechemare în magazin, cotrobăiala bagajelor, de data aceasta alt produs cu problemă, toată lumea se uită ca la urs, mulţi neştiind despre ce este vorba pun o etichetă greşită pe imaginea sa !!!
De ce toate aceste neplăceri? Pentru că eram clienţi fideli şi ne lăsam banii în acel magazin …
Am aflat ulterior că mulţi alţii au păţit la fel.
Nu ştiu ce credeam că am să obţin, dar am trimis un mesaj pe adresa de sugestii, opinii şi reclamaţii afişată pe site-ul lor în care le-am cerut să pună la punct sistemul de depistare a hoţilor şi să educe personalul de la pază să vorbească şi să se comporte respectuos. Nu am primit desigur nici răspuns, nici scuze. S-a conturat astfel încă o dată relaţia Magazin-Clienţi fideli …
Lipsa scuzelor, atunci pe moment în magazin sau la reclamaţia trimisă pe email, ne-a lăsat un gust amar. Nu vom mai intra în acel magazin. Iată şi părerea D-lui Avocat Tatu Tudor despre astfel de incidente:
În Wiesbaden, la un Real, nu au putut să-mi desfacă acel nasture de siguranţă şi au reuşit după 5 minute. La plecare mi-au dat 2 sticle de şampanie că am pierdut timpul din cauza lor. La Munich, în Metro, nu le funcţiona aparatul de foto pt. legitimaţie. M-au trimis să cumpăr ce vreau că vin ei în magazin şi mi-l aduc. Aşa s-a întâmplat. După zece minute, umblate de la parter la etaj, m-au găsit şi mi-au adus legitimaţia de o zi. Nu suntem trataţi ca hoţi, decât la noi în ţară!
…
Români, nu mai lăsaţi paznicii să vă controleze coşul de cumpărături la ieşirea din supermarket. Este abuz. Controlul bagajelor se face numai cu mandat eliberat de judecător. Dacă vi se întâmplă aşa ceva, daţi-i în judecată şi veţi câştiga daune morale. Nu sunteţi hoţi. Asta se interpretează prin ce fac ei.