„Geniu” la locul de muncă, suferă mii de oameni

Ieri, am mers cu autobuzul pe un traseu. Azi, cu acelaşi autobuz, am mers pe alt traseu! Da, voiam să merg la Gara de Sud, aşa cum am făcut-o de 30 de ani încoace, când colo autobuzul m-a luat în sens opus gării, apoi … înapoi spre casă!!! A sărit lumea disperată în autobuz cum că a greşit şoferul drumul, alţii că era traseul 25, alţii ca era 2, alţii 2S, unii cum că ei trebuie să ajungă urgent la gară! alţii că unde opreşte acum? să oprească aici şi acum … Nimeni nu ştia nimic! Aflarăm înghesuindu-ne grămadă cu toţii pentru a coborî de urgenţă la prima’ că s-a schimbat traseul. Cum? De ce? Cine a vrut asta?

Nu tu însemne în staţie, nu tu marcări pe plăcute, nimic, ce contează, dacă un „geniu” a hotărât aşa, muritorii de rând nu mai contează, execută şi cu asta basta, ce tot atâtea explicaţii! Etete, să meargă călătorii pe acelaşi traseu aşa cum este de peste 30 de ani, NU! Schimbăm şi gata! şi nu informăm pe nimeni, şi nu ne interesează!

Un nene bine, şi cu ceva afaceri prin oraş, a crezut că traseul a fost doar suplimentat cu o staţie să circule şi prin oraş şi mai apoi spre Gara de Sud însă când a văzut că autobuzul pleacă înapoi spre Gara de Vest a sărit lovind din greşeală alţi oameni ca să apuce să coboare în centru înainte de închiderea uşilor! Două fete de nici 14 ani vorbeau între ele, „Fată, normal traseul 2 este de la Gara de Vest la Gara de Sud, ca întotdeauna! Vai de noi!”. Îmi imaginez cum noi şi noi grupuri de călători vor fi uimiţi şi dezorientaţi pe rând pe parcursul zilelor cum că autobuzul a luat-o razna şi nu îi duce la gară ci în centru şi mai apoi … înapoi spre casă şi cum nimeni din autobuz nu va şti unde sunt noile staţii tur şi retur …

Aflu apoi sumar din online că „experimental” nu se vor mai asigura curse ale traseului 2 care să circule până la Gara Sud, traseul fiind modificat pentru a descongestiona Bulevardul. Un „geniu” a scurtat şi deviat traseul 2 ce incomoda Bulevardul foarte rar cu câte un autobuz la 10 minute şi care ocolea 100% centrul fără a deranja cu nimic. Devierea? Către centrul aglomerat al oraşului! De la Mihai Viteazul: semafor, apoi iar semafor – şi asta s-au gândit să o facă în cea mai călduroasă zi a anului, pe caniculă – apoi iar semafor, apoi staţie în faţa Winmarkt unde vin mai toate autobuzele oraşului de alergi câte 4 maşini să te urci în al tău, apoi iar semafor, apoi ocoleşti marele sens giratoriu de la Catedrală, apoi te întorci şi iar semafor, apoi treci de Winmarkt, apoi iar semafor şi revine mai apoi pe traseu pentru întoarcerea acasă. Păi cât a deviat prin centrul aglomerat al oraşului şi a stat la semafoare de erau maşini în coloană de la un semafor până la următorul, putea mult mai uşor să mergă spre gară, că spre centru există deja traseul 35!

Devierea este cam cât traseul spre Gara de Sud, deci economie nu-i. Foarte mulţi călători sunt supăraţi când puteau să nu fie nici măcar deranjaţi cu astfel de idei. Traseul seamănă cu 35 acum şi îşi pierde rostul tradiţional de legătură între gări. Ca să ajungi acum la Gara de Sud va trebui să schimbi 2 autobuze, să mergi pe jos între staţiile din centru, să te înghesui în autobuzele ce vin deja pline etc. Acum oraşul e bulversat iar călătoriile sunt gratuite, dar ce va fi în curând? Dacă ai copii, înmulţeşti biletele x2, astfel încât pentru primul traseu de 2-3 staţii plăteşti 6-8 lei iar pentru al doilea de 3 staţii alţi 6-8 lei, doar dus. Dacă biletele se vor face 3,8 lei/călătorie/persoană cum zvonurile răutăcioase o prezic atunci să te ţii nene de buzunar, să mergi 5 staţii în Ploieşti şi să dai banii câştigaţi într-o zi de muncă …

Mă întreb totuşi de ce ne vin astfel de idei? Când ceva merge bine trebuie să stricăm. Când ceva e simplu, trebuie să-l facem complicat. Dacă un „geniu” la locul de muncă vrea să se facă remarcat şi suferă mii de oameni de pe urma sa, se pare că nu contează, putem face astfel încât şcolile să înceapă la 15 august sau la 15 octombrie, săptămâna să înceapă marţi sau vineri, sau luăm de exemplu un traseu nemodificat de la crearea sa şi să-l schimbăm după bunul plac! Nu ne trebuie decât o simplă explicaţie aparent logică, sau zicem că experimentăm … să vedem cine şi cum se prinde. Mâine vom experimenta preţurile duble să vedem dacă se poate, apoi doar taxiul, sau doar mersul pe jos …

13.08.2014 – observatorulph.ro
PLOIEŞTEAN REVOLTAT DE SCHIMBAREA TRASEULUI 2! UN ORAŞ CONDUS DE PROŞTI?
Ce să vezi, ce să vezi, conducătorii oraşului Ploieşti au rezolvat toate problemele … După ce au fost rezolvate toate aceste probleme, au văzut ei că nu mai este nimic de făcut şi s-au gândit să experimenteze

13.08.2014 – jurnalulph.ro
RATP face o concesie de 3 ore în privinţa traseului 2
După ce ieri Primăria Ploieşti a anunţat că modifică ruta traseului 2 al RATP, prin faptul că acesta nu va mai circula până la Gara de Sud, în urma reacţiilor negative a numeroşi ploieşteni, conducerea TCE SA a revenit asupra deciziei şi a făcut suprema concesie: Traseul 2 îşi va păstra ruta tradiţională Gara de Vest – Gara de Sud timp de trei ore, dimineaţa (orele 5-8) …

15.08.2014 – observatorulph.ro
MODIFICAREA TRASEULUI 2 SCOATE ÎN STRADĂ CONTROLORII TCE
Îmbrăcaţi cu veste pe care se putea citi mesajul „Control bilete”, aceştia patrulau în staţiile de pe bulevard pentru a aduce la cunoştiinţă călătorilor afectaţi de modificarea mai sus menţionată, informaţii suplimentare … Cât despre informaţiile suplimentare, acestea nu au fost foarte precise pentru că: nimeni nu ştie dacă acest traseu va rămâne aşa, nimeni nu ştie de ce a fost aplicată modificarea şi nimeni nu ştie care este durata „experimentului”. Potrivit spuselor angajatului, „ce ni s-a transmis şi nouă de Sus, asta spunem mai departe, îndrumăm călătorii spre celelalte staţii şi le spunem că traseul 2 circulă acum până la Palat.”

15.08.2014 – telegrama.ro
Revoltă după schimbarea traseului 2, la Ploieşti. Cum ţi se pare măsura Primăriei?
„Miza este să ne facă să plătim un bilet în plus. Eu nu am domiciliul în Ploieşti, aşa că nu beneficiez de acea gratuitate. Acum, ca să ajung de la Sud la Vest, trebuie să plătesc 4 lei, pentru o distanţă de câţiva kilometri”
„Nu explică de ce au luat o astfel de măsură? Vor să facă economie? Pentru trei staţii, ce economie mare vor face ei? Vor să descongestioneze traficul rutier? Până una alta, pe Independenţei se circulă mai bine decât prin faţa Palatului Culturii, mai mult încurcă traficul. Să vedeţi ce nebunie o să fie la toamnă, când începe facultatea şi foarte multe persoane se vor da jos în centru şi se vor urca in 30”
„Traseul nr.2 de autobuz intre Garile principale (Sud si Vest) functioneaza in Ploiesti de peste 70 de ani, sigur inca din vremea Monarhiei, apoi pe durata perioadei comuniste (1945-1989) si dupa Revolutie pina in prezent!
… masura Primariei este cea mai mare gafă post-revolutionara a autoritatilor locale, care isi vor atrage revolta ploiestenilor si a vizitatorilor orasului! Nu cred ca puteau lua o masura mai proasta…”

15.08.2014 – bestfm.ro
Ploiestenii se revoltă după schimbarea traseului 2 in localitate
… ce n-au luat în calcul reprezentanţii Primăriei şi ai operatorului de transport public este pe de o parte haosul creat pentru călători, mai ales în primele zile de la introducerea măsurii, şi pe de altă parte numărul de călători suplimentar, deloc mic, care trebuie preluat de restul autobuzelor sau troleibuzelor care duc la Gara de Sud. Dar şi mai importante, pentru călătorii de rând, rămân alte două aspecte: timpul suplimentar şi, desigur, dublarea costurilor, pentru că, acum, cei care nu beneficiază de gratuitatea la transport trebuie să plătească două bilete pentru o distantă de câţiva kilometri, între cele două gări.

17.08.2014 – transploiesti.ace.st
CHESTIONAR DE OPINIE: Scurtarea / Devierea traseului 2
Dupa cum vedeti din comentarii este cea mai proasta idee luata de TCE anul acesta. Traseul 2 există de zeci de ani, fără ca cineva să îl modifice … 2 este singurul traseu care leagă Vestul cu Sudul şi aţi uitat numărul de călători din acest traseu, foarte mulţi fiind navetişti. Jurnalul Prahovean va iniţia o petiţie pentru a păstra traseul 2 în forma clasică …

18.08.2014 – jurnalulph.ro
După valul de nemulţumiri, RATP modifică experimentul traseului 2
Confruntaţi cu un val de nemulţumiri din partea ploieştenilor, reprezentanţii TCE SA fac pasul înapoi şi anunţă că experimentul traseului 2, care nu mai ajunge la Gara de Sud, va fi aplicat doar până la începerea anului şcolar …

21.08.2014 – observatorulph.ro
DUPĂ ÎNJURĂTURILE CĂLĂTORILOR, TRASEUL 2 REVINE LA VECHIUL TRASEU
Experimentul nefericit cu schimbarea traseului 2 s-a sfârşit. După protestele vehemente ale călătorilor, conducerea TCE a decis revenirea la vechera rută, Gara de Vest – Gara de Sud.
Cum măsura s-a dovedit a fi una neinspirată, Primăria Ploieşti a transmis un comunicat de presă prin care anunţă că „având în vedere pregătirile pentru începerea noului an şcolar, începând cu data de 01.09.2014, se revine la ruta traseului 2: Gara Vest – Gara Sud şi retur”.


„Geniu” la locul de muncă, suferă mii de oameni publicat: 2014-08-14T15:12:35+00:00, actualizat: 2017-01-03T09:08:49+00:00 by România Blog