Vă amintiţi de scandalul CFR ce a avut loc acum câţiva ani în urmă ?
În perioada în care era director general al CFR, Mihai Necolaiciuc ar fi ordonat achiziţii ilegale în valoare de peste 18 milioane de euro, susţin procurorii DNA. Fostul şef al Căilor Ferate Române a fugit din ţară în 2005 şi a fost prins de autorităţi patru ani mai târziu, pe teritoriul Statelor Unite … [Sursa: anticoruptie.hotnews.ro]
Cu toţii ştim, că şi astăzi trenurile sunt înca la limita inferioară a funcţionării şi întreţinerii.
… şi la fel sunt şinele de cale ferată …
Cu toţii ştim că avem întârzieri de ore bune de ici până colo când mergi cu CFR …
Cu toţii ştim că sunt rute unde NUMAI unii „fraieri” plătesc biletul …
… este arhicunoscută complicitatea „naşilor” …
Am văzut trenuri şi gări scoase din uz, cu angajaţi cu tot, fiind nerentabile (a se reciti cele 2 propoziţii anterioare!).
Mai ştim că se fură din greu tot ce se poate fără a plăti nimeni …
Ştim că biletele se scumpesc an de an, şi se elimină până şi unele reduceri dus-intors prin care poţi uşura traficul aglomerat …
… se mai elimină un tren, se mai scoate un vagon, trenul devine tot mai aglomerat …
În noile vagoane „moderne”, nu există geamuri la mijloc pentru a putea respira, iar cele din capete chinuie călătorii prin curentul produs …
Dăm vina pe privaţi, pe concurenţă, dar nu vedem adevăratele probleme ale CFR …
Jurăm că … la anul mergem cu microbuzul sau autocarul dar cu trenul NU !
Se fură, se rupe, se sparge, se vandalizează, dar nu se iau deloc măsuri, că doar „nu este trenul meu, sau al tău, sau al lui” …
Şi treaba merge „la vale” sau „dacă nu curge, pică” … problema nu afectează decât pe cei fără maşini mici, o masă de oameni ale căror reclamaţii nici nu sunt auzite în general …
Câteodată mai rasuflă câte un control în plin câmp al unui tren, câte un scandal legat de furturi masive, câte o acţiune precum cea recentă de anchetare a unor angajaţi ai Regionalei CFR … şi atunci reiese iar adevărul arhicunoscut:
Atât controlorii, cât şi cei care făceau supracontrol în trenuri luau bani de la călătorii prinşi fără bilet, după care împărţeau sumele cu superiorii lor, afirmă anchetatorii.
În ancheta privind fapte de corupţie sunt vizate aproximativ 200 de persoane, printre care controlori şi şefi de tren, a declarat, joi, directorul CFR Călători, Ştefan Roşeanu, el precizând că aproximativ 30% dintre călători circulă fără bilet, iar pierderile sunt de 100-150 milioane lei anual.
Mai bine mai târziu decât niciodată. E o problemă cunoscută de când e Calea Ferată. Nimeni nu a avut curajul să ia măsuri. A fost o problemă bine organizată, de jos până sus în ierarhia CFR Călători. Dacă ne uităm cum s-au învârtit şefii din Regionale, o să vedem că erau cam aceiaşi. Ştim că a ajuns cuţitul la os în Calea Ferată. CFR Călători e o regie cu mari probleme financiare, a declarat Sorin Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Analizaţi cele de mai sus şi veţi deduce răspunsurile:
– De ce îşi pierd locurile de muncă CFR-iştii ?
– Va scădea în continuare numărul de călători ?
– Au trecut 22 ani de libertate şi CFR este 99% neschimbat, credeţi că cineva, din România, va dori (şi reuşi) schimbarea realităţii CFR măcar în următorii 22 de ani ?